Uwaga
  • EU e-Privacy Directive

    This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

    View Privacy Policy

    View e-Privacy Directive Documents

    View GDPR Documents

    You have declined cookies. This decision can be reversed.

O nas

Witamy serdecznie na stronie " O nas"

Kreatywny Maluszek - zajęcia dla dzieci na Ursynowie.

Kreatywnego Maluszka współtworzymy my - Ewa i Beata. Posiadamy wykształcenie pedagogiczne, sporo ciekawych pomysłów i bardzo, bardzo dużo entuzjazmu :-).

Nasz autorski program stwarza możliwość indywidualnej pracy z każdym dzieckiem.

Z uśmiechem na ustach uczymy się piosenek, wierszyków i zabaw, rozwijamy mowę, gramy na instrumentach, liczymy, poznajemy figury geometryczne, rozpoznajemy odgłosy, malujemy i lepimy, tworzymy coś z niczego...

Z muzyką i plastyką wspólnie odkrywamy kolorowy świat.

Zajęcia skonstruowałyśmy tak, aby przy wykorzystaniu wielu metod pedagogicznych pomóc maluszkowi uwierzyć we własne siły, kreować pozytywny obraz samego siebie, a w konsekwencji stać się bardziej  twórczym. Zdolność ta jest  bardzo pomocna w kolejnych etapach edukacji i wydaje się wręcz niezbędna w dzisiejszym świecie.

Podczas zajęć wykorzystujemy naturalne potrzeby i zachowania dzieci. Z doświadczenia wiemy, że kiedy dziecko usłyszy muzykę zaczyna tańczyć; kiedy dostanie farby chce malować; kiedy obserwuje rodziców bądź opiekunów naśladuje i wciela się w ich role.

Na naszych zajęciach wykorzystujemy elementy sprawdzonych technik pedagogicznych takich jak: Metoda M. Montessori, Metoda Carla Orffa, Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, Gimnastyka twórcza Rudolfa Labana, ruch rozwijający dla dzieci Weroniki Sherborne, pedagogika zabawy KLANZY, zabawy sensoryczne, motoryczne, ćwiczenia logopedyczne, ogólnorozwojowe zabawy w kole, zabawy z chustą animacyjną i wiele, wiele innych.

 

 

Układ zajęć

 

Zajęcia rozpoczynamy zabawą dowolną dzieci.Trwa to około 15 minut. Jest to czas bardzo istotny dla dziecka. Pozwala mu oswoić się z sytuacją  oraz budować pozytywne relacje na płaszczyźnie dziecko-instruktor, dziecko-dziecko, dziecko - rodzic innego dziecka.

Pozostała część spotkania to czas zorganizowany trwający około 45 minut . Zawiera on elementy plastyczne, ruchowe, ćwiczenia logopedyczne, śpiew, naukę rymowanek, wierszyków, piosenek, gry i zabawy z chustą animacyjną oraz wiele innych metod aktywowania rozwoju Twojego dziecka.

 

 

Poniżej objaśniamy cele poszczególnych aktywności wykorzystanych podczas trwania zajęć.

Praca plastyczna

Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka wieku przedszkolnym, a jej celem jest:

  • rozwijanie dziecięcych talentów,
  • wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi,
  • budowanie zainteresowań plastyką oraz sztuką,
  • uwrażliwianie na piękno różnorodnych zjawisk- przyrodniczych, społecznych,
  • rozwijanie kreatywności,
  • samorealizacja dająca poczucie satysfakcji,
  • inspiracja dla twórczych rozwiązań,
  • inicjowanie działań wspomagających rozwijanie pozytywnego obrazu samego siebie.

Tak jak już wcześniej wspomniano, podstawą skutecznego funkcjonowania we współczesnym świecie jest postawa twórcza. Dzieci są kreatywne z natury, dlatego tę wspaniałą zdolność należy w nich pielęgnować i rozwijać. Jak pokazuje praktyka, kształcenie i rozwijanie umiejętności artystycznych stanowi podstawę rozwoju twórczości dziecięcej.

W części plastycznej dzieci  mają szansę poznać różne techniki plastyczne: masa solna, masa papierowa, glina, wyklejanie, rysowanie kredkami, kolorowanie, tworzenie budowli, malowanie farbami, lepienie z plasteliny, ciastoliny, malowanie palcami, tworzenie własnych kompozycji z różnych elementów i wiele innych.

Zajęcia rytmiczno – muzyczno - ruchowe

Celem zajęć rytmiczno muzyczno ruchowych jest rozwój naturalnych skłonności dziecka do mówienia i naśladowania otoczenia.

Ta część zawiera takie elementy jak:

  • zajęcia rytmiczne i taneczne, które ćwiczą słuch fonematyczny dziecka,
  • ćwiczenia buzi i języka w postaci wesołych zabaw,
  • ćwiczenia ruchowe i zajęcia taneczne wspomagające mowę,
  • ćwiczenia oddechowe i fonacyjne w postaci zabaw,
  • zabawy ogólnorozwojowe przeznaczone dla dzieci w wieku 2 - 3 lat.